„Zastupitelé měli rozhodnout hlavně o tom, zda město má zájem tuto atrakci v Pardubicích zachovat a deklarovat, zda je připraveno zajistit kapitál na modernizaci plavidla, která je nezbytně nutná,“ prohlásil první náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř (ODS).

„Nejedná se o schválení konkrétní kupní smlouvy. Pouze potvrzujeme, že máme o loď zájem, ale potřebujeme detailní informace o jejím aktuálním stavu,“ upřesnil Miroslav Čada z ekonomického odboru pardubické radnice, který je zároveň předsedou dozorčí rady společnosti Pardubická plavební.

„Pokud parník není schopen vydělat, když je v soukromých rukách, pochybuji, že to dokáže, když ho bude provozovat město nebo dopravní podnik. Jestliže této atrakci obyvatelé i návštěvníci Pardubic vystavili černý puntík, bude mi sice scházet, ale nemyslím si, že je dobré, aby město tento projekt zachraňovalo. Už toho má na svých bedrech poměrně dost. A nerad bych, abychom příště zachraňovali například výjimečnou restauraci,“ nechal se slyšet zastupitel František Brendl (Pardubáci).

„Město dotuje spoustu věcí. Myslím si, že takřka stotisícové Pardubice si mohou dovolit luxus v podobě této atrakce, která má svůj půvab,“ oponoval mu zastupitel Jiří Razskazov ze Sdružení pro Pardubice.

„Do konce týdne se sejde stávající představenstvo Pardubické plavební a rozhodne, jak se k celé záležitosti postaví. Jasně jsme deklarovali, že máme nejlepší vůli loď přinést do náruče dopravního podniku a je na rozhodnutí budoucího zastupitelstva, zda v Pardubicích chce takovou atrakci nebo ne. Nám teď jen vadí, že se nabízejí pouze přechodná řešení, která nám nedávají žádnou jistotu, že tato situace dospěje ke zdárnému konci,“ reagoval předseda představenstva Pardubické plavební Jiří Kovář (Pernštejn – Historie, budoucnost).