Terminál B, který vznikne za bývalým bytovým domem na náměstí Jana Pernera, bude určen pro regionální autobusovou dopravu. „Bude se zde nacházet osm stanovišť pro nástup cestujících, dva pro výstup, čtyři stanoviště pro krátkodobé odstavné stání a osm až deset pro dlouhodobé stání autobusů,“ uvedl Jan Chvojka z odboru rozvoje a strategie pardubického magistrátu.
Součástí budou i dvě provozní budovy – jedna na místě bývalého bytového domu s podjezdem pro příjezd autobusů, zázemím pro veřejnost, sociálním zařízením, prodejem jízdenek a informacemi a druhá se zázemím pro řidiče.
Terminál má vyjít na 165 milionů korun, město by mělo hradit 95 milionů.
Opoziční zastupitelé se ale obávají, že terminál B ještě více zkomplikuje už tak tristní dopravní situaci. „Ani mimo špičku už se tam nedá projet. A my to ještě zatížíme. Mám z toho velké obavy, situace u přednádraží je naprosto neúnosná,“ uvedl Jan Mazuch (ODS).
„Dokud nebude obchvat, doprava se výrazně nezlepší. Myslím si ale, že terminál dopravě uleví. Autobusy budou vyjíždět vlastním pruhem,“ kontrovala náměstkyně primátora Helena Dvořáčková (ANO).
Na přetřes přišla i chybějící koncepčnost. „Celý proces je nahodilý a chaotický, takže můžeme být rádi, že z toho vznikla mozaika, která do sebe celkem zapadá,“ poznamenal František Brendl (Pardubáci).
S mnohem lepším přijetím se setkal projekt terminálu Jih, jenž má vzniknout v ulici K Vápence. „Součástí terminálu by měl být velkokapacitní parkovací dům, měla by v něm také ústit přechodová lávka, která povede z přednádraží. Terminál bude mít i úschovnu kol, zastávku pro městskou hromadnou dopravu a opodál také točnu,“ řekla Dvořáčková.