Když minulý týden zaměstnanci přeloučské společnosti Kiekert, zabývající se výrobou zámků do aut, volali po zastavení provozu, vedení společnosti to odmítlo.  

„Není důvod továrnu zavřít, některé automobilky naopak poptávky navyšují. Platíme za solidního dodavatele, když zavřeme, najdou si náhradu a naši zaměstnanci by se poté neměli kam vrátit,“ vysvětlil minulou středu mluvčí společnosti Luboš Kopecký.

Koncem týdne se ale situace výrazně změnila. Firmě ubyly objednávky a zároveň se potýká s nedostatkem výrobního materiálu.

„Situace ve světové ekonomice a obzvláště v automobilovém segmentu se mění každou hodinou. Naši zákazníci stornovali většinu objednávek a tudíž jsme přišli o hlavní zdroj příjmu. Stále však musíme platit mzdy, splátky za výrobní haly, splátky za výrobní linky a ostatní náklady,“ popsal těžkou situaci ředitel Kiekertu Petr Kuchyňa.

V tomto týdnu se tak 10 z 83 linek zastavilo a na zbývajících je jen omezený provoz. Společnost již nefunguje v třísměnném provozu, ale v dvousměnném a na některých linkách jenom jednosměnném. Zrušena byla tento týden polovina směn.

Některá místa se zruší

Doma zůstali téměř všichni agenturní zaměstnanci. „O víkendu mi volal koordinátor a sdělil mi, ať nechodím do práce, že agentura zůstává do odvolání doma,“ popsal jeden z nich.

Vedení společnosti také připustilo, že v blízké době bude muset přistoupit k propouštění. Zatím ale netuší, v jakém rozsahu.

„Ještě ve středu to vypadalo, že to ustojíme, situace se ale velmi zkomplikovala. Skoro všechny automobilky v Evropě zavřely. Zároveň nám téměř přestaly chodit díly, z nichž vyrábíme,“ popsal Kopecký.

„Automobilky stojí, naše sklady se plní a není ani materiál. O propouštění se mluvilo už vloni v rámci robotizace výroby,“ potvrdila jedna ze zaměstnankyň.

Ilustrační foto.
V kraji přibylo za úterý devět zjištěných případů koronaviru