„Cílem je především zajistit, aby bylo dostatek parkovacích míst jak pro rezidenty, tak pro ty, kteří si potřebují v centru města něco zařídit. A také naučit návštěvníky města, že centrum není určeno k dlouhodobému parkování,“ řekl Petr Kvaš, náměstek primátora zodpovědný za dopravu.

Změní se také systém placeného stání v ulicích Labská, U Stadionu a na Tyršově nábřeží, kde si již řidiči nekoupí celodenní zvýhodněný lístek, ale budou muset zaplatit za každou hodinu. „Stávající ceny jsou takové, že parkoviště jsou plně obsazena během celého dne, a jiná cesta než přes finanční tlak asi neexistuje,“ sdělil Kvaš.

Aby řidiči nezajížděli s auty do centra, chystá město systém záchytných parkovišť, kde lidé ponechají auta za nízkou cenu a do centra budou pokračovat hromadnou dopravou.

První záchytné stání bude v Masarykových kasárnách, nabídne 350 míst a fungovat by mělo paralelně se změnou cen parkování, tedy zhruba od poloviny dubna. „Zkušebně otevřeme jedno parkoviště, abychom otestovali, jestli pět nebo deset korun za celodenní parkovné je pro lidi atraktivní a zda to využijí,“ doplnil Kvaš.

„Pokud se tento projekt osvědčí a řidiči dojíždějící do Pardubic z okolí ho vezmou za své, máme připravená další místa, která je možno využít jako záchytná parkoviště,“ doplnil pardubický radní Vít Ulrych.

Velká změna čeká parkovací karty. Jejich cena zůstane stejná, ale změní se podmínky pro jejich vydávání. Nově nebude stačit pro získání nájemní smlouva, zájemce bude muset mít trvalé bydliště v Pardubicích.

„V minulých letech docházelo k případům, kdy parkovací kartu získali kromě majitele bytu i jeho nájemci. Známe případy, kdy na jeden byt byly vydány čtyři nájemní smlouvy a také čtyři parkovací karty,“ řekl Kvaš.

V centru Pardubic je tak vydáno o 10 procent parkovacích karet více, než kolika město disponuje místy. Radní tak chtějí motivovat i ty, kteří otálejí se změnou trvalého bydliště.