Jako největší černou stavbu, co kdy byla na území města realizována, označil nedávno pardubický primátor Jaroslav Deml objekt logistického centra Zelená louka, které roste v bývalém areálu chemičky Synthesia. O budoucnosti této investice za 800 milionů se dál intenzivně jedná. Na dnešek je kvůli projektu svolána tisková konference. Hrozí sankce, zbourání nebo získá od města dodatečné povolení?

Hrozby nepomohly

Vrchlabská firma D+D Park Pardubice začala logistické centrum za semtínskou betonárkou stavět bez územního rozhodnutí a stavebního povolení. Stavební odbor magistrátu za dobu výstavby opakovaně vyzval investora k ukončení stavebních prací. Ten však budoval dál, i přes hrozbu sankcí či hrozbu příkazu, aby byl černý objekt odstraněn.

Firma D + D tvrdí, že byla v zoufalé situaci a musela si vybrat mezi porušením stavebního zákona a ztroskotáním projektu za 800 milionů korun. Operuje tím, že by Pardubice přišly nejen o tuto obří investici, ale také o 750 pracovních míst, která mají být v logistickém centru během dvou let vytvořena.

Firma teď dělá vše pro to, aby získala dodatečné povolení. „V současné době komunikujeme intenzivně se Stavebním úřadem Magistrátu města Pardubic, jak situaci řešit. Tento stavební úřad nám doporučil požádat o dodatečné povolení stavby,“ uvedl ve svém prohlášení předseda představenstva firmy Petr Dědek. Dále upřesňuje, že logistické centrum, které má zabírat plochu osmdesát tisíc metrů čtverečních, bude na okolí dopravně napojeno železnicí a upravenou stávající místní komunikací, která ústí na hlavní silnici I. třídy číslo 36. Firma byla totiž kritizována i za špatné dopravní řešení v okolí areálu.

„Padesát procent dopravy bude v budoucnu vedeno po železnici a dokud nebude rekonstruována křižovatka první třídy číslo 36, bude vedeno po železnici osmdesát až devadesát procent dopravy. Ředitelství silnic a dálnic přitom oznámilo, že rekonstrukce zmiňované křižovatky je plánována na rok 2010,“ doplnil Petr Dědek.