Deset dní provozu na třídě Míru znamená i deset dní platnosti nové úpravy dopravního značení.

Nové značky sice už platí, ale někteří řidiči po rok trvající rekonstrukci zatím stále jezdí po paměti. To se týká zejména okolních ulic Pernerovy a Jindřišské a části ulice Sladkovského, kde byl provoz kvůli rekonstrukci dočasně obousměrný. Někteří řidiči ještě občas zapomenou a obrací se do protisměru.

Nad provozem po třídě Míru a okolí nyní pardubičtí strážníci nasadili zvýšený dopravní dohled. Hlídky v těchto dnech na třídě Míru jsou prakticky pořád.

„Je třeba pamatovat na to, že dopravní značení platí pro řidiče bez výjimky. Za uplynulý týden strážníci zastavili 89 vozidel. Z tohoto počtu uložili 30 pokut a 2 řidiče předali do správního řízení. Nejčastěji, konkrétně v 19 případech, šlo o porušení zákazu vjezdu do pěší zóny," uvedla mluvčí pardubických strážníků Lenka Uskobová.

Pozornost se řidičům doporučuje také při parkování. Nově jsou některá místa vyznačena výhradně pro zásobování. Jinde je zase parkování povoleno pouze s užitím parkovacího kotouče.

Pěší zóna versus obytná zónaS oběma značkami se na třídě Míru můžete setkat. Pěší zóna je v úseku mezi Grandem a křižovatkou se Sladkovského ulicí. V obou zónách smějí chodci po᠆užívat celou šíři komunikace. Musí ovšem umožnit vozidlům jízdu. Řidič smí v obou jet rychlostí nejvýše 20 km/h, přitom se musí k chodcům chovat ohleduplně, neohrozit je. Stání je povoleno jen na místech označených jako parkoviště, zastavení není omezeno.

Podstatný rozdíl mezi obytnou a pěší zónou spočívá
v tom, že do obytné zóny není vjezd nijak omezen (pokud jej dále neomezuje místní dopravní značení), zatímco do pěší zóny smějí vjet pouze vozidla vyznačená na dolní části značky „Pěší zóna". Hry dětí na vozovce jsou dovoleny jen v obytné zóně. V jednotlivých případech a je-li to naléhavě nutné, smějí do pěší zóny vjet i vozidla označená parkovacím průkazem se zdravotním postižením.
Zdroj: Autoklub ČR