Za problematický považovali politici především fakt, že dopravní řešení u vlakového nádraží počítá s tím, že bude hotový severovýchodní obchvat. Ten ale nelze stihnout dřív, než bude dokončeno přednádraží. První fáze tohoto projektu by totiž měla být hotová už na konci příštího roku, aby mohly Pardubice využít švýcarské dotace.

„Celý návrh je založen na existenci obchvatu. Výstavba obchvatu by měla začít v roce 2017. V okamžiku, kdy bude hotov, tak bude z prostoru přednádraží kompletně vymístěna kamionová doprava," uvedla náměstkyně pardubického primátora Helena Dvořáčková.

Jeden pruh

Jenže minimálně mezi lety 2016 až 2019 obchvat hotový nebude a nabízí se otázka, jak bude v těchto letech vypadat dopravní situace. „V celé délce přednádraží je navrhován směrem do centra města pouze jeden pruh. To bude znamenat dopravní kolaps na Palackého. Ve studii se píše, že pokud bude obchvat, tak to bude fungovat. Jenže obchvat v době, kdy dokončíme přednádraží, ještě nebude," nechal se slyšet zastupitel Milan Košař (Pardubáci).

Vedení města se také musí připravit na dohadování s ekologickými aktivisty. Zastupitel Jan Linhart už za sdružení Zelená pro Pardubice vyjádřil znepokojení nad malým počtem stromů, které se v návrhu objevují.

„Vadí nám veliká likvidace zeleně. Před nádražím má být vybetonovaná plocha, projektant tam navrhuje jen asi čtyři stromy. Mělo by jich tam být mnohem víc a my budeme bojovat o každý strom, to vám můžu slíbit," dodal Jan Linhart.